Tillverkare
Sök produkt
  • Om man vill handla mot faktura måste man ange sitt personnummer, ha fyllt 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar.
  • Din kundvagn är just nu tom.

Kassa

 

Kundtjänst
Om du har frågor eller problem med din order så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Mail: info@shock.se
Telefon: 031-35 25 025
Öppettider för kundtjänsttelefonen är vardagar 08.00-12.00 och 12.30-15.00.

Om du har frågor kring din faktura ber vi dig vända dig till Fortus Finance som har hand om våra fakturor.
Mail: info@fortusfinance.com
Telefon: 031-719 22 00

 

Leveranser inom Sverige
För leveranser inom Sverige använder vi oss utav Posten och leveranstiden är 1-5 arbetsdagar.
Om ditt paket väger mindre än 2 kg skickas det som varubrev och du får då paketet direkt i brevlådan (gäller ej paket som skickas mot postförskott), om paketet är för stort för att delas ut hamnar det hos närmsta postombud och Posten lämnar en avi i brevlådan.
Paket över 2 kg skickas som postpaket och hamnar då direkt hos närmsta postombud, du får antingen en avi via sms eller som brev, giltig legitimation krävs för att hämta ut paketet.

Fraktkostnaden är för närvarande 59 SEK och minsta ordervärde är 200 SEK.
Om du handlar för över 500 SEK erbjuder vi fraktfri leverans.
Ditt paket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar innan det återsänds till oss.

 

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Att använda ditt betalkort på Shock.se är kostnadsfritt, tryggt och säkert. Vi samarbetar med DIBS och erbjuder säkra kortbetalningar med VISA, VISA Electron, MasterCard och Maestro.
Allt informationsutbyte överförs krypterat, vilket gör att informationen blir insynsskyddad och oåtkomlig för utomstående. För att handla med ditt kort hos oss krävs det att ditt kort är kopplat till Verified by Visa eller MasterCard SecureCode.
När du har genomfört ditt köp reserveras pengarna på ditt konto, och dras först från kontot när ordern har bokförts hos oss.


Faktura

I samarbete med Fortus Finance AB erbjuder vi även betalning mot faktura, då tillkommer en fakturaavgift på 29 SEK. För att handla mot faktura krävs det att du anger ditt personnummer i din kundprofil för att Fortus Finance skall kunna göra en kreditprövning.

Fakturan skickas med i ditt paket och skall betalas 14 dagar efter att ditt paket har skickats från oss.
Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 50 SEK. Paket som skickas mot faktura skickas endast till din folkbokföringsadress, du kan inte välja en annan leveransadress.

Observera att du också kan välja att dela upp betalningen på månadsbasis. Lägsta belopp att betala är dock 10% av fakturabeloppet (minimibelopp framgår av din faktura), samma förfallodatum på
fakturan gäller. Väljer du att delbetala gäller villkor i enlighet med Fortus Finance KundKonto. För KundKonto gäller att ränta är för närvarande 1,77 % per månad och beräknas på innevarande skuld den sista i månaden. Plus limitränta 0,4% på kredit, dock lägst 19 SEK. Detta motsvarar en årsränta om f.n 29 %. Kundkontoavisering sker en gång per månad med 10 dagar som betalvillkor. Du kan när som helst avsluta ditt KundKonto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.

Fullständiga villkor enligt SECCI finner du här.

Om du har frågor kring din faktura eller ditt KundKonto ber vi dig vända dig till Fortus Finance AB.
Mail: info@fortusfinance.com
Telefon: 031-719 22 00

 

Postförskott
Om du väljer att betala mot postförskott så betalar du först när du hämtar ut ditt paket hos postombudet, en avgift på 75 SEK tillkommer. När paketet har anlänt får du en avi från Posten och du har då 14 dagar på dig att hämta ut paketet innan det återsänds till oss. Ett ej uthämtat paket debiteras med 350 SEK, vilket skickas ut som en faktura till dig. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso och eventuella bedrägerier polisanmäls.
Om du har ångrat ditt köp måste du ändå hämta ut paketet, och sedan skicka tillbaka det till oss för att slippa straffavgiften. Ange ditt kontonummer på retursedeln så återbetalar vi dig när vi har fått din retur.

Order- och leveransbekräftelse
När ditt köp är genomfört skickas en orderbekräftelse till den mailadress som du uppgett vid beställning. Vi reserverar oss för eventuella ändringar ifall en eller flera varor skulle vara slut i lager. Om en vara är slut i lager så debiteras du ej för den varan och du får med en notis i ditt paket där det står vilken vara som inte har levererats. Vi restnoterar inga varor utan du får själv lägga en ny beställning på varan om den kommer åter i lager.
När din order är packad och redo att skickas så bokför vi din order, du får då en leveransbekräftelse via mail om att din beställning är på väg. Paketet skickas samma dag som du får leveransbekräftelsen.
I mailet skickas även ditt kollinummer med som du kan använda för att spåra ditt paket. Vi reserverar oss för tekniska problem som kan göra att kollinumret inte kommer med, kontakta i så fall vår kundtjänst (info@shock.se) så kan de lätt leta reda på kollinumret åt dig.

 

Ångerrätt
Enligt konsumentköplagen har du som kund 14 dagars ångerrätt, vilket betyder att du i lugn och ro kan prova varorna hemma (gäller även REA-varor som beställts via webben). Detta förutsätter dock att varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder, badkläder, örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Läs nedan vad som gäller om du vill returnera, byta eller reklamera en vara.


Byten och returer på webben
Om du vill byta eller returnera en vara så använder du den bifogade returetiketten för att kostnadsfritt skicka tillbaka varan till oss. Markera på retursedeln vilken/vilka varor du vill byta/returnera och skriv även vad du eventuellt vill byta till. Du behöver endast ange ditt kontonummer om du har betalt med postförskott. Skicka sedan tillbaka varan/varorna till oss med bifogad retursedel, se till att paketet är väl förslutet, klistra på returetiketten och lämna sedan in paketet på ditt postombud. Du får ej tejpa direkt på skokartonger eller på något annat sätt skada kartongen, gör du detta kan vi ej godkänna din retur.

Det tar 1-5 arbetsdagar, från det att vi mottagit din retur, innan vi skickar ut eventuella nya varor, återbetalar pengar till ditt konto eller krediterar din faktura.

Om den/de varor du vill byta till skulle överstiga beloppet på den/de varor du skickar tillbaka så får du betala mellanskillnaden när du hämtar ut paketet.

Vi skickar endast med en returetikett i ditt första paket, om du vill byta ytterligare en gång står du själv för fraktkostnaden för att skicka tillbaka varan/varorna. Du bär då ansvaret för att paketet kommer fram till oss, om det kommer bort på vägen och ej går att spåra står vi inte för någon ersättning.

 

Byten i fysisk butik (gäller ej returer)
Du kan även byta din vara du beställt på webben i någon av våra butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Tänk då på att ta med retursedeln och följesedeln. Varan ska vara i originalskick och prislapparna etc. ska finnas kvar. Om du beställt mot faktura så ska denna betalas.  Kontakta gärna respektive butik innan du besöker dem för att försäkra dig om att det du vill byta till finns i lager.

Reklamationer
Om du vill reklamera en vara skickar du tillbaka den till oss på samma sätt som för byten/returer. Om du saknar en returetikett kan du kontakta oss via mail så skickar vi ut en ny. För att reklamationen ska vara giltig måste skadan vara ursprunglig, det vill säga att den beror på ett fabrikationsfel och inte normalt slitage. Om du är osäker på om din reklamation är giltig eller ej så kan du maila en bild på skadan till oss så kan vi bedöma om vi tror att reklamationen kommer godkännas eller ej. Observera att du dock alltid måste skicka tillbaka varan innan vi kan erbjuda en ny vara eller pengarna tillbaka.

 

Transportskador
Om du när du ska hämta ut ditt paket märker en skada på paketet som kan ha skadat innehållet ska du inte ta emot den. Gör då en reklamation till posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till oss, samt skriva anledningen till returen på paketet. Ring eller maila sedan vår kundtjänst och anmäl returen. Om du märker efter mottagandet att en vara är skadad och att det beror på transporten så gäller samma sak som för reklamationer.

 

Personuppgifter
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet, för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få ta del av den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i dessa fall vår kundtjänst. Vi försäkrar även att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

 

Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. På Shock Store används permanenta cookies för bästa funktionalitet. Cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för webbplatsens funktionalitet, till exempel för inloggning, navigering och formulärhantering. Det finns två sorters cookies, en sort som sparar en fil permanent på din dator och en annan sort som sparas temporärt under tiden du befinner dig på webbplatsen. Om du inte vill tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av det i din webbläsares inställningar (se din webbläsares instruktion, tillvägagångssättet varierar beroende på vilken webbläsare du har). Det innebär dock att funktionaliteten på webbplatsen begränsas.

 

Reservationer

- Shock Store förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfelsättningar.

- Bytesrätten gäller även på våra rea-varor, beställda från webben.

- Shock Store reserverar sig för eventuella tryckfel. Vi gör alltid vårt yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget som möjligt, men kan inte garantera att din skärm återger färgerna korrekt.

- Shock Store reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Shock Store förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

- Shock Store är medlemmar i Svensk Distanshandels Förening och följer deras rekommendationer. Vi är också medlemmar i Trygg e-handel, den officiella kvalitetsstämpeln för svenska distanshandlare som vill verka för en säkrare och mer kundvänlig näthandel.

- Force Majeure
Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Shock Store att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras till viss eller hel del. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.

- Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt ev. tryckfel på vissa varor.

- Vid en eventuell tvist så kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

 

Övrigt

- Alla varor förblir Shock Stores egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

- Svensk moms 25% ingår.

- Är du under 18 år, så måste du ha målsmans tillstånd för att beställa från oss.

- Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Shock Store förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

- När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt personnummer och du får svar direkt om ditt köp beviljas eller ej. Om du får ett nekande svar, kan du alltid välja att handla mot ett annat av våra betalningssätt.